Årets Branschpersonlighet

Årets Branschpersonlighet till Marianne Kaplan

Årets Guldnyckelgala i Annexet resulterade inte bara i ännu ett analyspris för oss på Kaplan. På galan prisades även företagets grundare och före detta VD Marianne Kaplan för sitt mångåriga och framgångsrika arbete inom relationsmarkandsföring. Hon tilldelades SWEDMA:s pris som ”Årets Branschpersonlighet, ett pris som delas ut av organisationens styrelse och belönar ”mångårigt och konsekvent användande av DM-metodiken.

På scenen under Guldnyckeln

Motiveringen till Mariannes pris lyder:

SWEDMA:s pris för mångårigt och konsekvent arbete inom DM-metodiken går i år till en ambitiös och skicklig förmåga. Under många år har denna talang drivit företag och samtidigt fulländat DM-metodiken till en framgångsmetod för många välrenommerade varumärken. 

Årets branschpersonlighet började sin bana på Tillskärarakademin, och kom efter fortsatt utbildning på IHR att hamna som marknadschef på H&M, vilket resulterade i 2 Guldägg. Efter åtta spännande år bestämde hon sig för att starta eget och fungerade därefter som en omtyckt och effektiv konsult för så väl Åhléns, TV6 och Josefssons. Pristagaren har inspirerat många till att söka sitt förvärv i vår bransch, inte minst sin egen son, och hon har också en del Guldnyckelpriser i bagaget.

Kundklubbarnas drottning, Sveriges kvinnliga svar på Don Draper och Lojalitets-gurun nummer 1 – kärt barn har många namn, men det vår pristagare i själva verket heter är MARIANNE KAPLAN.

Share

Archive

Kapan joins Accenture Interactive
November 12, 2018

Kaplan joins forces with Accenture Interactive

Kaplan is excited to share the next chapter in our journey. We are joining forces with Accenture Interactive who share our passion in creating the greatest customer experiences. https://kaplan.

Slide and Adobe price
May 3, 2018

Nordics Experience Cloud Partner 2018

Kaplan has been awarded ”Adobe Partner in the Nordic countries 2018” at the Adobe Summit Partner Gala in London. This is an incredible achievement as the competition we are facing comes from both

Svenska Spel logo on computer
February 9, 2018

Kaplan ska hjälpa Svenska Spel med datadriven marknadsföring

”Kaplan ska hjälpa Svenska Spel med datadriven marknadsföring” Ur Resume, Publicerat den 8 februari 2018 Efter en upphandling väljer Svenska Spel customer management-firman Kaplan för att

Linda Hellström
October 17, 2017

Datadriven marknadsföring och personalisering ger Kaplan strategisk roll

Linda Hellström, Managing Partner, om hur datadriven marknadsföring vinner mark samt Kaplans allt mer strategiska roll i personalisering av marknadskommunikation. https://kaplan.se/wp-content