Årets Branschpersonlighet

Årets Branschpersonlighet till Marianne Kaplan

Årets Guldnyckelgala i Annexet resulterade inte bara i ännu ett analyspris för oss på Kaplan. På galan prisades även företagets grundare och före detta VD Marianne Kaplan för sitt mångåriga och framgångsrika arbete inom relationsmarkandsföring. Hon tilldelades SWEDMA:s pris som ”Årets Branschpersonlighet, ett pris som delas ut av organisationens styrelse och belönar ”mångårigt och konsekvent användande av DM-metodiken.

På scenen under Guldnyckeln

Motiveringen till Mariannes pris lyder:

SWEDMA:s pris för mångårigt och konsekvent arbete inom DM-metodiken går i år till en ambitiös och skicklig förmåga. Under många år har denna talang drivit företag och samtidigt fulländat DM-metodiken till en framgångsmetod för många välrenommerade varumärken. 

Årets branschpersonlighet började sin bana på Tillskärarakademin, och kom efter fortsatt utbildning på IHR att hamna som marknadschef på H&M, vilket resulterade i 2 Guldägg. Efter åtta spännande år bestämde hon sig för att starta eget och fungerade därefter som en omtyckt och effektiv konsult för så väl Åhléns, TV6 och Josefssons. Pristagaren har inspirerat många till att söka sitt förvärv i vår bransch, inte minst sin egen son, och hon har också en del Guldnyckelpriser i bagaget.

Kundklubbarnas drottning, Sveriges kvinnliga svar på Don Draper och Lojalitets-gurun nummer 1 – kärt barn har många namn, men det vår pristagare i själva verket heter är MARIANNE KAPLAN.

Share

Archive

November 1, 2019

Kaplan Stockholm news!

We have moved to a brand new office at Rådmansgatan 42 that we will share with our new friends at Accenture Interactive. You are welcome to stop by anytime. Either you want a cup of coffee or a

May 28, 2019

The CMO of the future

The new CMO; What is required of the marketing departments of the future?  How do you as a CMO maneuver in the new type of marketing landscape? When marketing becomes more digital, data-driven an

Adobe Experience Forum - Mikael
April 9, 2019

Create kick-ass customer experiences!

Earlier this week, Mikael Johansson Director of Analytics & AI at Kaplan, spoke at Adobe Experience Forum. During the presentation he emphasized the importance of data driven decision making,

December 21, 2018

Kaplan goes Vegas

Right before Christmas, Kaplan joined the Adobe World Wide Sales Conference 2019 in Las Vegas. As usual, Adobe presented a lot of news and development, this year mainly focusing on the latest acquisit