Data i kultursektorn

I takt med att den digitala revolutionen rasar vidare i våra samhällen tar sig data in i nya delar av våra liv.

Under de senaste veckorna har Dagens Nyheter publicerat en artikelserie där man kartlägger hur data påverkar kultursektorn. Man pratar om rekryteringen av ”data scientists” till företag och institutioner där data plötsligt blivit av större intresse. Dessutom omnämns Next Big Sound och Next Big Book, två datadrivna affärsidéer som enligt vissa kommer att ersätta talangscouter inom musik- och litteratur. Om det inte redan skett.

The next big sound
Share

Archive

Kapan joins Accenture Interactive
November 12, 2018

Kaplan joins forces with Accenture Interactive

Kaplan is excited to share the next chapter in our journey. We are joining forces with Accenture Interactive who share our passion in creating the greatest customer experiences. https://kaplan.

Slide and Adobe price
May 3, 2018

Nordics Experience Cloud Partner 2018

Kaplan has been awarded ”Adobe Partner in the Nordic countries 2018” at the Adobe Summit Partner Gala in London. This is an incredible achievement as the competition we are facing comes from both

Svenska Spel logo on computer
February 9, 2018

Kaplan ska hjälpa Svenska Spel med datadriven marknadsföring

”Kaplan ska hjälpa Svenska Spel med datadriven marknadsföring” Ur Resume, Publicerat den 8 februari 2018 Efter en upphandling väljer Svenska Spel customer management-firman Kaplan för att

Linda Hellström
October 17, 2017

Datadriven marknadsföring och personalisering ger Kaplan strategisk roll

Linda Hellström, Managing Partner, om hur datadriven marknadsföring vinner mark samt Kaplans allt mer strategiska roll i personalisering av marknadskommunikation. https://kaplan.se/wp-content