Riktade medier ger minst en fördubbling i ROI

Vår Vice VD Linda Hellström bemöter i Resume Fredrik Hallberg från Kaperos artikel om att avkastningen på investerad mediekrona ska ha blivit sämre i strävan efter riktade budskap.

ROI

I artikeln förklarar Linda att kommunikation, marknadsföring och försäljning är under en enorm omställning och genomgår ett paradigmskifte – tekniken ger idag helt nya förutsättningar att fånga upp all data om kunder, vilket i sin tur gör det möjligt att skräddarsy kommunikation och skapa nya tjänster. Men det är inte lätt att genomföra denna förändring, då det kräver att man gör om sin marknadsföring och affärsutveckling från grunden. Linda skriver också i artikeln vad som krävs för att klara av denna omställning och att vi ser att våra kunder som omallokerar delar av budgeten från breda medier till riktade medier minst fördubblar sin ROI. Hon skriver även att den stora vinsten, förutom en förbättrad ROI på marknadsbudgeten, självklart är det förbättrade innehållet – relevant kommunikation för varje individ, vid rätt tidpunkt.

Läs hela artikeln
Share

Archive

Adobe Experience Forum - Mikael
April 9, 2019

Create kick-ass customer experiences!

Earlier this week, Mikael Johansson Director of Analytics & AI at Kaplan, spoke at Adobe Experience Forum. During the presentation he emphasized the importance of data driven decision making,

December 21, 2018

Kaplan goes Vegas

Right before Christmas, Kaplan joined the Adobe World Wide Sales Conference 2019 in Las Vegas. As usual, Adobe presented a lot of news and development, this year mainly focusing on the latest acquisit

Kapan joins Accenture Interactive
November 12, 2018

Kaplan joins forces with Accenture Interactive

Kaplan is excited to share the next chapter in our journey. We are joining forces with Accenture Interactive who share our passion in creating the greatest customer experiences. https://kaplan.

Slide and Adobe price
May 3, 2018

Nordics Experience Cloud Partner 2018

Kaplan has been awarded ”Adobe Partner in the Nordic countries 2018” at the Adobe Summit Partner Gala in London. This is an incredible achievement as the competition we are facing comes from both