Riktade medier ger minst en fördubbling i ROI

Vår Vice VD Linda Hellström bemöter i Resume Fredrik Hallberg från Kaperos artikel om att avkastningen på investerad mediekrona ska ha blivit sämre i strävan efter riktade budskap.

ROI

I artikeln förklarar Linda att kommunikation, marknadsföring och försäljning är under en enorm omställning och genomgår ett paradigmskifte – tekniken ger idag helt nya förutsättningar att fånga upp all data om kunder, vilket i sin tur gör det möjligt att skräddarsy kommunikation och skapa nya tjänster. Men det är inte lätt att genomföra denna förändring, då det kräver att man gör om sin marknadsföring och affärsutveckling från grunden. Linda skriver också i artikeln vad som krävs för att klara av denna omställning och att vi ser att våra kunder som omallokerar delar av budgeten från breda medier till riktade medier minst fördubblar sin ROI. Hon skriver även att den stora vinsten, förutom en förbättrad ROI på marknadsbudgeten, självklart är det förbättrade innehållet – relevant kommunikation för varje individ, vid rätt tidpunkt.

Läs hela artikeln
Share

Archive

November 1, 2019

Kaplan Stockholm news!

We have moved to a brand new office at Rådmansgatan 42 that we will share with our new friends at Accenture Interactive. You are welcome to stop by anytime. Either you want a cup of coffee or a

May 28, 2019

The CMO of the future

The new CMO; What is required of the marketing departments of the future?  How do you as a CMO maneuver in the new type of marketing landscape? When marketing becomes more digital, data-driven an

Adobe Experience Forum - Mikael
April 9, 2019

Create kick-ass customer experiences!

Earlier this week, Mikael Johansson Director of Analytics & AI at Kaplan, spoke at Adobe Experience Forum. During the presentation he emphasized the importance of data driven decision making,

December 21, 2018

Kaplan goes Vegas

Right before Christmas, Kaplan joined the Adobe World Wide Sales Conference 2019 in Las Vegas. As usual, Adobe presented a lot of news and development, this year mainly focusing on the latest acquisit