Kaplan ska hjälpa Svenska Spel med datadriven marknadsföring

”Kaplan ska hjälpa Svenska Spel med datadriven marknadsföring”
Ur Resume, Publicerat den 8 februari 2018

Efter en upphandling väljer Svenska Spel customer management-firman Kaplan för att hjälpa dem med personligt anpassad och datadriven marknadsföring.

Svenska Spel logo on computer

Byråvalet är ett led i Svenska Spels ambition att möta den allt hårdare konkurrensen på den svenska spelmarknaden. En datadriven och kundcentrerad kundupplevelse kan bli en viktig faktor i ambitionen att fortsätta marknadsledande, med ansvarsfullt spelande i fokus.

– Vi är väldigt glada över att få komma igång och förverkliga Svenska Spels ambitioner inom datadriven marknadsföring och personligt anpassad kundkommunikation i syfte att skapa de bästa, och mest ansvarsfulla, förutsättningarna för spelande i Sverige. Kaplan visade i upphandlingen att man har mycket stor förmåga att tillhandahålla det som vi behöver för att kunna erbjuda de bästa tjänsterna och upplevelserna för våra kunder, säger Staffan Lindberg, chef för avdelningen affärsutveckling på Svenska Spel i ett pressmeddelande.

– Vi är naturligtvis mycket hedrade över att ha blivit valda som leverantör åt Svenska Spel avseende detta. Svenska Spel har alla möjligheter att bli en absolut ledare inom datadriven marknadsföring, och vi ser med stor tillförsikt fram emot att vara med på den resan, säger Eva Klasson, partner på Kaplan i en kommentar.

Share

Archive

July 1, 2020

A proud Adobe day for Kaplan and Accenture Interactive!

Kaplan, as the EALA lead for Adobe within Accenture is particularly proud of this recognition by Forrester in its latest report. A big thank you to all of our Adobe clients and Accenture colleagues fo

May 11, 2020

Accenture Interactive Named Adobe 2020 Digital Experience Solution Partner of the Year Award, EMEA

Beginning of April 2020, at Adobe’s Summit, it was unveiled (virtually) that Accenture Interactive was recognized ‘The Adobe 2020 Digital Experience Solution Partner of the Year Award, EMEA’ for

November 1, 2019

Kaplan Stockholm news!

We have moved to a brand new office at Rådmansgatan 42 that we will share with our new friends at Accenture Interactive. You are welcome to stop by anytime. Either you want a cup of coffee or a

May 28, 2019

The CMO of the future

The new CMO; What is required of the marketing departments of the future?  How do you as a CMO maneuver in the new type of marketing landscape? When marketing becomes more digital, data-driven an