Kaplan ska hjälpa Svenska Spel med datadriven marknadsföring

”Kaplan ska hjälpa Svenska Spel med datadriven marknadsföring”
Ur Resume, Publicerat den 8 februari 2018

Efter en upphandling väljer Svenska Spel customer management-firman Kaplan för att hjälpa dem med personligt anpassad och datadriven marknadsföring.

Svenska Spel logo on computer

Byråvalet är ett led i Svenska Spels ambition att möta den allt hårdare konkurrensen på den svenska spelmarknaden. En datadriven och kundcentrerad kundupplevelse kan bli en viktig faktor i ambitionen att fortsätta marknadsledande, med ansvarsfullt spelande i fokus.

– Vi är väldigt glada över att få komma igång och förverkliga Svenska Spels ambitioner inom datadriven marknadsföring och personligt anpassad kundkommunikation i syfte att skapa de bästa, och mest ansvarsfulla, förutsättningarna för spelande i Sverige. Kaplan visade i upphandlingen att man har mycket stor förmåga att tillhandahålla det som vi behöver för att kunna erbjuda de bästa tjänsterna och upplevelserna för våra kunder, säger Staffan Lindberg, chef för avdelningen affärsutveckling på Svenska Spel i ett pressmeddelande.

– Vi är naturligtvis mycket hedrade över att ha blivit valda som leverantör åt Svenska Spel avseende detta. Svenska Spel har alla möjligheter att bli en absolut ledare inom datadriven marknadsföring, och vi ser med stor tillförsikt fram emot att vara med på den resan, säger Eva Klasson, partner på Kaplan i en kommentar.

Share

Archive

May 28, 2019

The CMO of the future

The new CMO; What is required of the marketing departments of the future?  How do you as a CMO maneuver in the new type of marketing landscape? When marketing becomes more digital, data-driven an

Adobe Experience Forum - Mikael
April 9, 2019

Create kick-ass customer experiences!

Earlier this week, Mikael Johansson Director of Analytics & AI at Kaplan, spoke at Adobe Experience Forum. During the presentation he emphasized the importance of data driven decision making,

December 21, 2018

Kaplan goes Vegas

Right before Christmas, Kaplan joined the Adobe World Wide Sales Conference 2019 in Las Vegas. As usual, Adobe presented a lot of news and development, this year mainly focusing on the latest acquisit

Kapan joins Accenture Interactive
November 12, 2018

Kaplan joins forces with Accenture Interactive

Kaplan is excited to share the next chapter in our journey. We are joining forces with Accenture Interactive who share our passion in creating the greatest customer experiences. https://kaplan.